بقولوا | They say ..

اسمي ثناء، من مواليد القدس. مدونة وكاتبة فلسطينية. أتنقل وأعيش بين فلسطين، دبي وأستراليا

لدي شغف كبير في الطبخ وتحضير الطعام .فكّرت كثيراً قبل البدء بمدونة متخصصة في تحضير الطعام أن افتتحها بالعربية أو بالانجليزية؟ فارتأيت أن تكون بشكل رئيسي بالعربيَّة وتتقاسم الوصفات اللغتين إلى حين قيامي بكتابة مقالين باللغتين العربية و الانجليزية معاً؛ فحالياً أقوم بكتابة المقالات أو المواضيع الطويلة باللغة العربية، فلا يوجد في عالمنا العربي كتابة دقيقة ووفيرة عن الطعام. أغلب المدونات تقوم بسرد الوصفات بتكلّف شديد، وأغلب المقالات في المجلات المتخصصة تكون إما علمية بشكل شديد دون أن تكون قريبة من القارئ أو تكون مشابهة للمدونات في سردها المتكلف للوصفات. لهذه الأسباب ولأخرى غيرها أظن أن البدء بالتدوين عن الطعام بشكل جديد بلغة عربية فصحى يجب أن يبدأ فكانت هذه المدونة.

لدي مدونة أخرى تختص بكتاباتي و بعض المقالات أو الآراء بامكانكم متابعتها هنا.

للتواصل بشأن نقل الوصفات أو الصور على إيميلي: Koofiia@gmail.com

وبإمكانكم متابعتي على أي شبكة من شبكات التواصل الاجتماعي فكلها موجودة على يمين الصفحة، كما بإمكانكم إضافة بريدكم الالكتروني للحصول على آخر الوصفات أو التدوينات.

سعيدة بالجميع وبكل هذا الحب.

My name is Thanaa, born in Jerusalem. I am a Palestinian blogger and writer. I live between Palestine, Dubai and Australia.

I have passion and enthusiasm for cooking and preparing food! So I decided to publish a cooking blog for sharing my recipes and gossiping about food. I wasn’t sure to start this blog in either Arabic or English but eventually I decided to begin writing the recipes in both Arabic and English but articles to be in Arabic; I am definitely thinking about translating the articles and posting them in English but it’s a bit time consuming and I believe the Internet is full of enough information about food in English. I enjoy reading a lot of English magazines about food, however I haven’t ever found any Arabic blog or magazine writing about food; they only write the recipes without sharing ideas, experiences or gossiping about food, and I believe we should start blogging about Food in Arabic in this modern interpretation.

I have another blog in Arabic for my creative writings and articles; you can visit it from here

For requesting recipes and contacting me you can always email me at: koofiia@gmail.com

You can always follow me through instagram or twitter or like my facebook page, please check the bar on the right where links are provided. You can also follow the blog through your email where you can always receive the new recipes.

I am glad with all your support and love.
Thanaa

Leave a Reply | علّق

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s